Elton väntar

Nyss hemkommen från jobbet. Jobbade natt inatt, nu är jag ledig fyra hela dagar! Skönt! Inleder ledigheten med att åka till Sthlm ikväll där det blir Elton John på Globen. Jag Linka och hennes mamma ska svänga våra lurviga med Elton. Har man tur kanske det slinker ner nån öl också :)
Gårdagen: Lyckades dra upp Petter ur hans skönhetssömn någon gång runt 15, han jobbar natt denna vecka. Gick och irrade runt på Gränby en sväng och letade efter present till Jonny. Var in på Systemet, hittade inget kul där (fråga mig inte hur det gick till). "Vi går härifrån" sa Petter, varpå jag frågade "kan man verkligen gå ut från systemet utan att köpa nått?". Petter tittade lite skeptiskt och jag fattade vinken och tassade efter, ut från systemet tomhänt. Åkte till Gimo och åt hemmagjorda pepparkakor tills strupen var full, jag fick extra många av Engla eftersom jag var så snäll och var tyst (?). Haha. Så det var bara tacka och ta emot. På vägen hem ringde min kära mor och frågade om jag ville följa me på idrottsgalan i januari. Och det kan man ju inte tacka nej till, ser mycket fram emot detta event :) Åkte på jobbet och sov, åkte hem och nu sitter jag här.

På lördag blir det bastu och utgång med systrarna Hedström mfl. Kan bli världsmästarkul!
 
Lägger in en bild på Petter eftersom vi ses så sällan, även fast vi bor ihop. Nu ligger han iof och sover så han är ju hemma. Men den som vågar väcka Petter Eriksen innan klockan 12 på dagarna borde veta att en avhyvling av sällan skådat slag väntar. Nej, nu överdrev jag. Men det är inget jag skulle rekommendera till en nybörjare. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0