Fenomenet lussekatter

Total avschlappning. Nu är jag ledig tills onsdag kl 20.00. Eufori var namnet. Mina lediga dagar brukar dock sluta i ångest. Ångest över saker jag ska, vill och borde göra. Idag tex. Har sovit i en timme när jag kom hem från jobbet. Låg i soffan och läste en bok. Och har dösurfat framför datorn i några timmar. Nu kommer känslan krypandes. Jag borde verkligen hitta på nått, jag borde inte sitta här framför datorn hela dan. En annan känsla som kommit smygandes är suget efter lussekatter. Jag har redan dragit i mig en flaska glögg själv sen i torsdags så jag får väll sitta och torräta dom då. Mer än en flaska glögg i veckan kan inte vara bra. Tanken entrar min skalp om att jag ska baka dom små rackarna. Googlar upp ett recept på lussebullar och läser igenom med ett öga, det andra på Grey´s anathomy som jag tittar på samtidigt. Jag måste handla konstaterar jag. Vem kunde ana att det skulle behövas kesella för att göra lussebullar? Picture myself gå till affären, ingen större ansträngning. Börjar sedan tänka på fas två, själva skapandet. Blanda hit och blanda dit, och låt jäsa i 30 min. Ska tilläggas att jag inte har någon bakmaskin så processen kommer utföras för hand. Kavla, dela, rulla, trycka mm mm. Och jäsa i 30 min. Mitt öga stannar upp. jäsa 30 min * 2. Alltså en timme för själva jäsandet, sen blanda, kavla, dela, rulla, trycka, grädda mm mm. Konstaterar att jag är uppe i en tidsplanering på ca 2 timmar exlusive handling. Jaja, lägger ner projektet istället. Jag känner mig besegrad av saffransoraklet.   


Kommentarer
Postat av: Lillebror, fast äldre

Kul blogg slegde.. fortsätt så =)

2008-12-01 @ 17:37:35
Postat av: Natalie

Haha å saffransmonstret är jag!!! :D jag har minsann bakat finfina lussisar :) mycket stolt över det faktiskt, å du skippa kesellan det smakar bara skit om man stoppar i det. KYSS!

2008-12-01 @ 21:44:08
Postat av: Ingalill

Jag har hört att dom säljer färdiga lussekatter på affären.... väldigt smidigt! ;)

2008-12-02 @ 10:23:00
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha ja vem fan orkar vänta på jäsandet när man inte kan små äta på degen!?

2008-12-04 @ 11:48:37
URL: http://ballerinakex.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0