En helg i hufvudstaden

En synnerligen trevlig dag hade vi igår. Åkte till Stockholm igår och mötte upp kusin Lina på Fältöversten. Inhandlade öl och rosévin, Lina shoppade en klänning. Mötte upp Linas kompisar från Gotland, köpte sushi på stan och åkte till Rålambshovsparken och hade picknic. Moster kom även dit och käkade. Solade och mådde gott i solen (som ni ser på tidigare inlägget). På kvällen gick vi på bio, Slumdog millioner hete filmen. Mycket bra. Moster Elsa drog bästa repliken för dagen när vi satt i biosalongen. Vi satt ganska långt från utgången, elva rader upp närmare bestämt. "Jag har sett en biostol brinna, och det går jävligt fort. Om det börjar brinna nu så sticker jag, då skiter jag i er". Jag och Lina skrattade ganska hårt. Vi gick hem från stan. Missade bussen med en minut, det var skönt att gå.

Idag käkade vi hyffsad onyttig frukost


Pannkaka med glass och sylt. Mamma och Elsa försöker i detta nu övertala mig att pannkaka inte är onyttigt att äta till frukost. Köper det inte.



Nyttigt eller onyttigt, gott som fan var det i alla fall!

Efter frukosten tog vi vmb (världens minsta bil) till Bergianska trädgården.



VMB



Men lika glad var jag för det!

Strosade runt där i ett par timmar. Lyckades fixa solexem på bröstet, som vanligt.



Satte oss på en bänk där. Den höga byggnaden som man ser där vattnet tar slut, det är Wennergrens Center. Och där hade jag min praktik på 42:a våningen. Det ni!



En liten bro var det där.

Nu har mamma kommit och vi funderar på att gå ut och käka. Sen ska jag hem till Petter och Silla och ha kvällsmys!

Kommentarer
Postat av: Annica

Fan va mysigt... AVIS :)

2009-04-26 @ 22:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0