Hemma

Hej och hopp!

Här var det längesen jag skrev. Har varit hemma i veckan i alla fall. Mycket trevligt har det varit. Sov hos mamma i stan en natt, hos Johan en och hos Emil en. Hjälpte Johan och spackla på övervåningen som han renoverar och målade även en och annan list. Var meningen att vi skulle hinna mer men Johan lyckades få matförgiftning, på hans egen födelsedag dessutom. Stackarn. Det var en varma koppen som var boven. Min ingifta morbror är försäljare av dessa och lämnade några 1000 i källaren när han flyttade. Vilket är fem år sen, så det kanske inte var så konstigt att den var lite dålig. Jag åt sparrissoppa men klarade mig från sjukdom, tacksam för det. Annars brukar ju matförgiftning vara lite av min grej.

En lustig sak hände när jag sov hos Emil och Ingalill. Vaknade mitt i natten till tonerna av jingle bells. Lät ungefär som ett sånt där kort som spelar när man öppnar det. Somnade om men vaknade efter en stund till samma melodi och av att en lampa blinkade under lakanet. När jag klev upp på morgonen drog jag undan lakandet och såg att min bror hade lagt dit en slips ala Anders Wiklund. Alltså en julslips med en knapp på som börjar spela jingle bells när man trycker på den.

Nu är det bråttom här! Har stora planer inför dagen. Men inget jag kan skriva om här. Den som väntar får se! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0