Plugga? jag?

Nyss hemkommen från ett kvällspass. Träffade min kära vän tillika gamla jobbarkompis Evelina. Hon jobbar för närvarande kvar som timvikarie medan hon pluggar till läkare. Imorgon ska hon ha dugga, tydligen nån slags tenta. Så idag fick jag veta vad alla ben i handen heter. Alla fingrar har tre ben utom tummen som har två. Har jag aldrig tänkt på förut. Min kära mor var ju här i helgen och påminde mig om att jag borde börja plugga snart. Det kom som en chock! Eller kanske inte. Jag vet att det är hög tid för mig att börja plugga, har snart jobbar i tre år. Vart tar tiden vägen för övrigt? Men vad ska jag plugga då? förslag nån? Satt och funderade på bussen på vägen hem och kom fram till att dom flesta kompisar jag har i min ålder faktiskt inte heller pluggar. Den tanken kändes lugnande tills kom hem och kollade in Natalies blogg och såg att hon hade anmält sig till högskoleprovet! Why gud, why! Det minskade inte pressen direkt. Nu blir det ett besök på studera.nu. Det är ett steg i rätt riktning i alla fall!

Sov gott...    

Kommentarer
Postat av: Mamma

heja på Sara, heja på!

ta kontkt med studievägledaren i din kommun också, eller kusin Elin förresten, hon har också bra koll...

heja, heja!!

2009-02-18 @ 09:14:09
Postat av: Moster

Ta´t lungt Sara. Jag tog min senaste (obs: inte sista) examen precis efter min 53 årsdag.

Du kan utbilda dig resten av livet om du vill....i omgångar. Se till att hålla kvar en fot i ett extrajobb så fixar du vad du vill.

2009-02-18 @ 20:32:50
URL: http://eliapu.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0