Är det inte det ena så är det det andra...

Hittade ett par skor! Fick dom av mamma förra vintern, gissar att dom är från 80-talet. Låga skinnstövlar med fodring i, kan väll klassas som vinterskor? Han gruvat mig hela kvällen för att börja packa. Jag är sämst på att packa. Slutar med att jag har ca 3 väskor att dra runt på. Började med kläder. Först innekläder, sen festkläder. Sen kom jag till ytterkläderna. Letade upp understället, mössa och vantar och täckbyxorna. Täckbyxorna ja, hittade dom inte. Kan sätta mitt liv på att jag hämtade dom från mamma när vi var i Sälen med jobbet för två år sedan. Vet till och med hur väskan såg ut som jag hade dom i. Men nu är dom spårlöst försvunna. Nu har jag letat i varenda garderob och byrålåda utan resultat. Har letat en, två och tre gånger på samma ställen. Men hittar dom icke. Funderade ett tag på att gå ut i förrådet och leta men konstaterade att jag hellre får urinvägsinfektion av att inte ha täckbyxor än att gå ut dit och leta. Skulle vara som att leta en nål i en höstack. Får köra med långkalsonger och jeans istället. Om jag inte hittar nått ställe att stanna på efter vägen och köpa ett par.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0