Ouppackningsmonstret

Ingen vinst igår så klart. Inte ens 22 kronor som var den lägsta vinsten. Idag har jag jobbar hela dagen. När jag kom hem låg Petter i startgroparna för promenad så jag bytte om och vi tog en promenad till ica och videouthyrningsgrejen. Så ikvll blir det grönsaksdipp med en film och efter det One Three Hill. Mycket bra.

Just nu håller jag på att slå mitt personliga rekord i uppackning kan jag meddela. Min väska står fortfarande kvar i hallen, även fast jag kom hem i söndags. Problemet är att jag alltid packar så fruktansvärt mycket! Smink hit och kläder dit. Det slutar alltid med en packning på cirkus 15 kilo. Och alltid när jag kommer hem sedan så står väskan kvar i minst en vecka. Hur kan detta komma sig? Att det är så lätt att packa men så svårt att packa upp? Tror ordet stavas motivation. Hur kul är det att packa upp alla kläder för att sedan slänga dom i tvättkorgen, tvätta, hänga, hänga igen eftersom Silla drar ner 50% av kläderna som hänger på stället, låta torka, vika, hänga in i garderoben. Ja, ni förstår. Jag besvarade min egna fråga märkte jag. Bra detta med en blogg. Eller så är det seg-genen som spökar igen. Men för mig är det helt ok att ha väskan ouppackad och använda den som garderob. Värre för han som bor med mig och måste kliva över den varje gång han ska ut genom dörrn.


Jag och Petter i Leksand i somras

Kommentarer
Postat av: Annica

SÖTISAR!!!! snygg halsduk btw ;)

2009-01-15 @ 20:19:38
Postat av: Mamma

Det är "morsärven", Sara, det är "morsärven"!!

Tur att jag inte har nån som behöver kliva över....

2009-01-15 @ 23:06:24
Postat av: Lotta/svärmor

Åhhhh va fina ni är....kramar

2009-01-16 @ 19:34:23
Postat av: Lotta/svärmor

Åhhhh va fina ni är.....kramar

2009-01-16 @ 19:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0