Höga Kusten

En solig dag har jag haft på min semester. Men jag klagar inte. I helgen har vi varit i Kvitsle som sagt var, skulle till Fäviken på vildmarksmässa men det regnade så mycket så vi struntade i det och drog till Åre istället. Köpte en jacka gjorde jag, på rean : ) På kvällen hade vi flipperspelstunering. Inte helt otippat vann jag.

Jag var spelare 1 : )

Igår åkte vi hem igen, jag träffade Karin en sväng och sen åkte vi ner till stugan och fick middag. Peter, Lotta och Tuva hade också kommit dit. Satt och surrade ett tag och sen for vi hemöver igen.

Söt-Tuva i stugan!

Idag har jag varit hemma hos grannarna och hälsat på. Susanne, Anne och världens finaste Theo var där. Han åt och sov och åt och sov. Grinade till litegrann några gånger men annars var han helnöjd! Låg och tittade och flinade mellan ätningarna : )

Nu ska vi åka till Rotsidan och en stuga mamma har hyrt i en vecka. Ska bli mysigt. Finns ingen el eller internet där. Så nu blir det bloggtorka mina vänner. Ska vara därute några dagar. Imorrn ska vi till Norrfällsviken och äta räkfrossa.

Framme

Framme, hela och rena i Kvitsle! Resan gick bra. Satt i baksäten med Johans dator i knät och löste Harpan. Stannade i Östersund och åt världens flottigaste och godaste pizza. Väl framme fick vi blåbärspaj och glass, till det kaffekask. Vi har nyss varit och kollat på kalvar och tjurar hos grannen. Nu sitter vi här. Sex personer vid bordet och fyra datorer. Socilat umgänge.

God natt!

Fullt upp!

Kanske är dags för en uppdatering och lägesrapport. I onsdags var jag, mamma, Johan och Annica på Hörnan och åt middag. Lyssnade på Felix Margulies och fick i oss lite alkoholhaltiga drycker. Vi blev kvar där och efter ett tag blev det ett jäkla drag. Träffade många gamla kompisar och hade mycket roligt! Jag och mamma var kvar til stängning. Haha. Igår var vi lite småslitna, vi sov hos mamma i stan på onsdagen. Åkte hem och bytte om och sen var det middag nere i stugan. Åt grillat och satt ute i regnet under ett partytält och pratade i flera timmar. Klockan två kom vi i säng, jag och Johan sov över där. Nu är jag hemma i lillstugan igen och ska äta pannkaka och sen packa. Ikväll ska vi åka till Kvitsle till mina kusiner. Imorrn ska vi till Fäviken på vildmarksmässa. Kan bli hur kul som helst! Jag ska köpa mig en regnjacka, hade inte en tanke på regn när jag packade. Ligger mest linnen och klänningar i väskan. Tjocktröjorna börjar bli skitiga också. Men inte klagar jag för det : )

Världens finaste Ella!

Tusse

På allmän begäran kommer här bilder på den rakade katten!

Mamma hälsar att han är på benen och har varit inne och druckit vatten hos henne idag, han har även varit ute hela natten.

Vilken härlig dag...

Som min gamla vän Teddan brukade säga!
Dagen började med att Petter åkte till Leksand och hälsade på sin syster med fam, vilket i och för sig inte var så härligt. Hoppas han får roligt i Öregrund på tennisveckan! Efter avskedet åkte jag och mamma till Ullånger på Högakusten Expo och tittade runt. Handlade ett halsband var och jag köpte ett armband. Mamma köpte även fyra lotter och jag fick välja två av dom. Tro det eller ej men jag vann! Fick välja från ett prisbord och valde ett coolt nycelskåp jag hade stått och tittat på innan.

Nyckelskåpet, smyckerna  och handduksturbanerna jag köpte : )

När vi tittat färdigt åkte vi till Norrfällsviken. Där sken solen, har inte sett den sen i lördag så det var ett trevligt återseende! Vi tog en promenad upp på campingen och längs stranden. Sen gick vi ner till Fiskarfänget och åt räkbuffé. Väldigt gott! Efter det gick vi en sväng bland fiskebodarna och tittade. Det är så otroligt fint där!

Norfällsviken

Räkfrossa!!

Nu har mamma bakat drömmar och vi har fått oss varsina glas vin. Johan har gjort oss sällskap en stund, men nu är det nog dags att natta. Imorrn ska vi ner till stugan och hälsa på pappa, Anki, Madde, Daniel och lilla Ella.

Sov gott!

Spel

Jaha, inte fan ska ni tro att dagarna går saktare bara för att det regnar och det inte finns saker att göra. Imorrn är det tisdag ( tror jag) och snart har jag haft semester i en vecka, eller några dagar kvar är det ju. Igår kom P-G, Anton och Britt-Marie på besök. Det var roligt att träffa dom! Mitt i besöket kom en tjej hit som rakade bort alla tussar på Tusse, våran 19-åriga katt. Han blev lite chickad tror jag, fick nog hjärtsvikt och grejer. Men nu har har repat sig och ligger här mela mig och Petter i soffan uppe hos Johan. Det var bra att han gjorde det, både mamma och Johan drömde att han dog inatt. Den dagen kommer inte bli rolig.

Idag har vi varit i stan och köpt fyra nya sommardäck. 4000 kronor fattigare, man tackar man tackar! Men dom var tydligen bra så förhoppningsvis håller dom ett par mil : ) Ikväll har vi spelat RappaKalja och Galen Panna. Galen Panna kan jag verkligen rekomendera! Mycket roligt spel!

Nej, nu ska vi kolla på nån Arnold film som tydligen inte är bra, fast vi ska se den ändå.

Äntligen flottfärd!

Hej på er!

Nu är vi hemma i Forsse, kom hit i fredags. Välkomnades av mamma som var i full gång med middagen. Grillad lax blev det som vi åt nere hos Emil och Ingalill. Var mycket gott och till och med Petter som inte tycker om lax tog en gång till : ) Efter middagen tog i båten och hämtade Karin som har varit hemma över helgen. Satt oss på Johans altan och drack öl och mös. Senare på kvällen kom även Ewa och Sven förbi, Emil tände upp en eld och vi stekte kolbullar, vilka vi avnjöt med rårörda lingon.

Igår var jag, Petter och Emil hos Annica och klippte hår. Mycket nöjda var vi alla tre efteråt. Hemma igen väntade vi in Ewa, Sven, Karin, André och Linn som skulle följa med oss ut på flotten. Där käkade vi surströmming, drack snaps och badade. Mycket trevligt hade vi. Vissa små paranteser hände dock. Såsom att motorn på flotten kokade, Sven tappade alla köttfärsbiffar ur formen och ner på flotten och Emil tappade sin mobil i vattnet. När vi kom upp igen var Näsholms här med världens sötaste Theo. Vi stog i säkert en halvtimme och bara kollade på honom när han låg och sov i vagnen. haha. Stackarn, han lär ha undrat va vi var för fån. Kvällen fortsatte med marguritas och Magnus Uggla. Idag är det inte blåkupa, molnigt och blåsigt. Mamma tycker vi ska åka till Ullånger och kolla på nån hantverksutställning. Får se om Petter tycker det låter intressant : )

Utpackning på flotten. Allt och lite till ska med!

Jag och Petter

Surströmming! Mumma!

Säl SM

Petter gör ett dyk från flotten

SEMESTER!

Mina vänner!

Om ni bara kunde ana lyckan i kroppen!!
Jag har semester!
Fyra underbara veckor ska jag ha. Ska inte göra någonting (blir inte så stor skillnad mot innan)! Om nån timme ska jag och Petter åka hem till Forsse. Jag blir där minst två veckor men Petter måste till Öregrund på tisdag då det är tennisveckan där och han ska vara domare : ( Det blir tråkigt att han åker, men jag ska nog klara mig. Hoppas hoppas hoppas på bra väder så vi kan ligga nere på flotten och sola och bada!

Pratade med Johan igår och hans ka även hjälpa oss att fixa nya sommardäck till volvon, han som vet vilka nummer, siffror, storlekar, tjocklekar och allt förbannat skit som en annan inte har en susning om. Det blir en trevlig utgift såhär på semestern. Han, Annica och Wilma skulle även åka upp till Fäviken nån helg när jag är hemma. Så det hänger jag såklart med på! Har ingen aning om vad det är, men vet att mamma och moster Elsa var där och städade för nått år sen när det var slut. Dom hade haft skitkul, kan ni då tänka hur kul det kommer vara när man inte städar ;)

Nu ska jag väcka min älskling så vi kan intaga frukost och styra volvon mot Solle!

Wilma hoppar i från flotten, förra sommaren...

Här är självaste flotten där jag planerar att spendera semestern : )

Fest på ön!

Hallå!

Nu är jag hemma efter en natts jobb. Bara två dagar kvar nu till semester! Längtar!

I söndags åkte jag som skrivit ut till Johns ö utanför Gräsö. På lördagen hade det varit 60 pers på ön men på söndag var det mest öregrundsbor som var kvar, så vi räknade det till 25 pers på söndagen. Petter, Krull och Jonas kom och hämtade mej med båten inne vid bryggan och när jag kom var festen redan i full gång. Ungefär en timme efter jag hade anlänt vörjade det spöregna, men det gjorde inte så mycket. Vi satt oss i sjöboden med chips och st tropez, spelade guitarr och sjöng. Mycket mysigt : )

Till middag blev det grillbiffé och sen vidade vi om till badkläder och hoppade i tunnan. Lyssna på detta: Som mest var vi 24 personer i tunnan. Och det var inte Johans-tunna-storlek på den, utan det var en vanlig liten rackare. Vi badade på där i ett par timmar och sen när jag började ana att det var mer öl i vattnet än vatten så gick jag upp.

Igår åkte vi ut med båten och tog up nät som nån hade lagt i på lördagen. Snacka om att vi fick fisk! 5 äckel-Braxar som jag knappt vågade titta på och 4 abborrar. Fast vi slängde tillbaka alla utom en, som redan var död.

Nu ska jag städa lite här hemma sen ska jag åka tillbaka till Öregrund och träffa Petter & co.

Ha en bra dag!

I väntan på att regnet ska försvinna.

Den där ön var vi på

Slitna brudar. Dom här hade festat sen i onsdags. Dom var ganska glada att få åka hem : )

En bit av Gräsö

Fest!

Jaha, då blev det fest ikväll då. Petter ringde just och några tappra själar blir kvar ute på ön en kväll till. Det som återstår för mig är väll att packa och dra då : )

Imorrn jobabr jag natt, sen har jag två pass kvar till semester. Hur bra låter inte det!?

Filmmys

Tjena!

Hinner nog slänga ihop ett inlägg innan jag börjar jobba. Igår var jag hos Linka på dagen, vi gick och solade, hyrde film och mös på. Beställde mat och drack öl och marguritas. Mumma. Ingen tvekan om att den blir sommarens signaturdrink ni! Såg på Yes Man med Jim Carrey, den rekommenderas. Han är farligt rolig den mannen alltså! Sov över där inatt och nu ska jag iväg och jobba. Petter är i Öregrund. Det är Sommarfesten i helgen. Petters kompis John har en stuga ute på en ö utanför Gräsö. Där har han fest varje år, brukar komma mycket folk från alla olika länder. Jag var med för något år sedan, men nu har jag jobbat tre år i rad. Fast nu är det ju ändå kasst väder, så det känns som om jag inte missar så mycket. Halva nöjet är ju solen : ) Hoppas dom får kul i alla fall!

Helgen i bilder

Här kommer lite bilder från i helgen!

Syskonen Wallin...

KL blir stylad

Lovis va där!

Linn och Linn! Kärlek!

Inlindad André

På lördag åkte jag och Linka till pappa och åt middag

Wok blev det, mycket gott!

Sen drog vi tillbaka till Karin där festen fortsatte

Undra vad som händer här!?

På söndag åkte vi hem till Gruvberget och sköt luftgevär och åt grillbuffé inkl allt!

Jag var nog bäst måste jag erkänna

Emil försökte vara bättre...

Och Johan med, Linka var inte alls bra på luftgevär

Där träffade jag Silla också, jag hade saknat henne men hon verkade inte ha saknat mig..

Mamma får instruktioner av Johan

På måndag drog jag och Linka vidare till Öregrund och Karin och André hängde på

Där var Petter med också

Det var lite kallt men med filtar löser sig allt

Igår var det Grönan för hela slanten. Den där karusellen Insane åkte vi det första vi gjorde. Hade hört att den skulle vara helt insane men den var helt ok. Snurrade runt några varv och slängdes fram och tillbaka, inget nytt... Just när jag tog den här bilden hade den stannat där uppe. Dom fick sitta där och vänta i ca 15 minuter.

Sen åkte vi kärlekstunneln

Och flygande mattan, och efter det alla andra karuseller.. Utom fritt fall, det gör jag aldrig igen!!

Det var det! Nu är vi tillbaka till verkligheten och inatt ska jag jobba. 5 pass kvar till semestern. Nästa torsdag är det jag som är ledig i 4 veckor! Hur kul kommer inte det bli!?

Före och efter

Efter tågförseningar och 1,5 h väntan tog vi bussen. Nu kör vi!

Hej igen!

Hej hej!

Nu är jag hemma igen. Karin och André hängde på från Sundsvall till Öregrund och därifrån till Uppsala igår. Sov över här och nu har dom dragit mot Sthlm. Igår var vi hos Linka och mös hela kvällen, var en sväng till Fullerö så Karin kunde spendera pengar på inredning : ) Själv gjorde jag av med 100 kr!! Bra jobbat!

Helgen har varit mycket bra! Har haft sjukt roligt och det var underbart att träffa alla igen! Nu har Petter åkt och jobbat och jag och Linka ska till Gröna Lund!

Ha en bra dag!

Efter Sundsvall och Sollefteå fortsätter roadtrippen till Öregrund!

Svall

Tjena!

Snabbloggning just nu. Packar väska, packar in håret i inpackning, tar bort nagellack, målar dit nytt, hänger tvätt, kolla bloggar och funderar på outfittar tills i helgen. Mycket nu. Imorrn drar jag och Linka till Svall på Gatufesten. Ska bli så otroligt roligt! Åker när systemet öppnar så jag hinner in där en sväng. Har lyckats förhandla med Petter så vi får ta volvon istället för Forden, vilket betyder att vi kommer ha AC hela vägen. High five! Petter ska för övrigt vara hemma och jobba den stackarn, men förra helgen jobbade jag och han var i Öregrund. Så lite rättvist är det också. Fast det hade varit kul om han följde med : )