Gimo och bio

Igår var vi till Gimo och träffade familjen Boström och svärmor. Blev bjudna på ett stycke middag och kaffe. Hade en högljud diskussion om när Petters alla syskon är födda, och så här i efterhand har jag ingen aning om hur det låg till. Lättast är att Kristin är född 80 eftersom min kära bror också är det. När vi ändå är inne på födelseår kan jag berätta att Linn Forslund fyllde år igår. Ringde henne när hon satt och smaskade en tårta hon hade fått i födelsedagspresent. Som många andra studenter är hon pank och frågade om jag inte ville föra över 50 spänn som en present, sen kom hon på att hon hade övertrasserat kontot och ändå inte skulle kunna utnyttja pengarna. Känner mig verkligen motiverad att börja plugga, oja. 

Efter Gimo åkte vi på bio, Män som hatar kvinnor. Köpte en stor popcorn, stor chips och delade på. Även 0,8 l cola var inhandlade vi, man vill ju inte vara törstig när man sitter på bio. Filmen var mycket bra. Även Petter tyckte den var bra och han har inte läst boken. Väntar med spänning på tvåan och trean nu : )

Nu är Linka påväg hit och ska äta frukost med oss. Jag skulle baka scones kom vi överens om igår men såg nu att man måste ha mjölk till det, vilket Linka skulle handla. Så nu väntar vi en Linn och en mjölk sen blir det frukost och kanske ska vi njuta av solen idag : ) 



Tilde och Engla, sötsnören!


Kommentarer
Postat av: Bella

hahahaa, skrattar varenda gång jag läser din blogg!!

2009-03-25 @ 16:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0