Snö och cyklister!

Inte mycket har hänt i helgen kan jag meddela. Jobbade både lördag och söndag. Inatt har jag jobbat också. Dagen igår innan jag åkte till jobbet bestog av ett besök på Gränby med Angelica och Nathalie, köpte shampoo balsam och andra tråkiga men nödvändiga saker. Tog mig även i kragen och köpte Stieg Larssons sista bok, luftslottet som sprängdes. Är i slutet på den andra boken och min bror Johan tipsade mig om att köpa den tredje innan jag läste ut den andra. Åkte hem och tog en promenad med Petter, Linka kom och fikade och vi spelade kort. Tog en sväng på Gränby igen med Linka den här gången innan hon skjutsade mig till jobbet.

Imorse när jag vaknade på jobbet hade det kommit ca en dm nysnö. Det är aldrig något positivt när man bor i Uppsala. Bussarna kör som idioter för att komma fram i tid. Och istället för att göra en fin lätt inbromsning vid hållplatserna kör dom isätllet ca 50 km/h och tvärbromsar så att abs:en hackar som bara den och bussen liksom kränger över hela vägen. Sen visas helst så lite hänsyn som möjligt till folk som går och står på trottoarerna, lite brunt stenblandat snöslak på kläderna har väll ingen dött av eller?

Sen dessa jävla cyklister! En populär sysselsättning för cyklister i Uppsala är att när det är snorhalt cykla mitt i vägen och i uppförsbackar när det börjar gå trögt hoppa av cykeln och börja gå upp istället. Varpå bilister måste stanna och göra en lätt "start-i-backe" på blåisen. Lämna cykeln hemma om det snöar eller har kommit snö!!! Jag och Petter pratade om att det normala när vi var små var väll att ställa in cykeln på hösten och ta ut den på våren, eller? Kan inte ens innerst inne i hjärnroten komma ihåg att jag någonsin cyklat när det har snöat ute! 

Tack och hej!  

Kommentarer
Postat av: Kusin Erik

Mitt råd: Kör ner rutan och tipsa, med lämpligt röstläge, berörd cyklist om att det finns dubbdäck till cyklar på Clas Ohlson. Äkta Nokian Hakkapeliitta till och med.

2009-03-10 @ 17:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0