Höjdrädd? Svar ja...

Vad har då denna dag att erbjuda? Städ, städ och mera städ kanske? Ser ut som ett slagfält här hemma. Ska i alla fall på möte klockan 18. Ska hjälpa Rebecka på vildmarksmässan i Stockholm den 13:e och 15:e. Hennes företag Naturcraft ska ställa ut. Dom har flera höghöjdsbanor ute i Fjällnora, den högsta är på 15 meter tror jag. Detta kan bli intressant då jag inte kann ett skit om klättring och är sjukligt höjdrädd. Mamma hade hittat min gamla dagbok i flytten som jag läste igenom när jag var hemma, där stog det om klassresan til Norrbyskär när vi gick i sexan och jag gick höjdbanan där på fem meter. Jag minns det fortfarande. Jag gruvade mig i säkert en timme innan jag gick upp, väl där uppe var benen som spaghetti. Men jag gjorde det!
Ett annat minne av min höjdrädsla är när vi var på Liseberg när jag var mindre. Den som uppfunnit fritt fall kan inte vara frisk alltså, och inte jag heller som gick med på att åka den. Tror jag hade hjärtstopp på ca 5 minuter och andades väll inte på 10 skulle jag tro.
Och alla mardrömmar jag har haft då jag är längst upp på Globen och känner hur jag tappar fotfästet och glider ner. Usch, blir svettig bara av att tänka på det. 
Men detta kommer nog gå bra. Bara jag slipper gå banan...



Jag och Rebecka på Flustret i höstas efter, säg, en öl?
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0