Greetings from Florida!

Tjenare!

Sitter nu hemma hos Yngve och Maria i Tampa, Florida.
Resan borjade igar. Jag, mamma och  Elin mottes pa arlanda. En timme innan planet skulle ga skulle vi igenom passkontrollen. Elin stannar upp och sager att hon har fel biljett. Namn pa biljetten alltsa. Det stog Sara Engstrom pa hennes ocksa. Sa vi hade alltdsa tva boardningpass for mig och inget for Elin. Var bara att springa langst bort tillbaka igen, sa klart. Det fixade sig ganksa smidigt men vi blev lite svettiga av springandet. Gick pa planet. Satt dar i nio timmar, yeah. Gick hyffsat fort alltsa. Hade en egen skarm med tv och spel i satet framfor. Vi mellanlandade i Chicago och vantade dar i fyra timmar pa planet till Orlando. Lite aska och regn var det i luften pa vag dit sa det blev inte sa mycket sova, aven fast vi var trotta. Nar vi kom fram till Orlando hamtade vi hybilen. Vi skulle fa en Ford Mustang men den hade dom redan lanat ivag, sa istallet fick vi en Mitsubichi Eclipse. En cab, det ar inte dalig kan jag saga. Jag har bilder pa den, men Yngve och Maria har ingen USBport pa deras dator, sa bilder kommer sen. Nar vi val var framme pa hotellet efter fiaskon med biltullar och ovrigt sa slocknade vi. Da hade vi varit vaken i 24 timmar. Imorse at vi frukostbuffe med foljande: Bagels med jordnotssmor och sylt, vafflor med sirap, kaffe och juice, yougurth. Vilken rackarns brakfrukost. Tog cabben efter det och styrde kosan mot Tampa. Hittade forvanansvart bra med hjalp av mosters beskrivning. Nar vi hade svangt av fran stora vagen och misstankte att vi nastan var framme blev vi lite osaker eftersom gatan som vi skulle svanga in pa inte dok upp. Da kor en PT Cruiser upp pa sidan om oss och tutar, det var Maria som hade varit och handlat och var pavag hem. Haha, det var lustigt. Idag har vi varit pa sightseeing i Tampa, kakade glass och gick runt i affarer. Imorrn ska vi pa en fin strand och ga pa spansk restaurang pa kvallen.

Hoppas allt ar bra hemma i Svedala!
Jag ska sola for er med ;)


Kommentarer
Postat av: Annica

Å va kul ni verkar ha Sara, MEN vi är inte ett dugg avundsjuka här hemma ;) tihi.

Hälsa mamma och Elin oxå.

STORA kramar från oss...

2009-05-17 @ 08:07:37
Postat av: Svärmor/Lotta

Ha de riktigt skoj och hälsa alla...kör försiktigt...kramar

2009-05-17 @ 16:49:01
Postat av: Pappa

Hi! Kul att höra i från er där borta. Känner du igen Florida, även om du var väldigt liten då? Hoppas ni får en härlig semester. Provdrick en vodka/grapefruitjuce (med mycket is från ismaskinen) åt mig. Det var min favorit då vi var där. Hälsa till Yngve och Maria från mig. Ha det bra. Anki hälsar!



2009-05-17 @ 17:47:47
Postat av: Ingalill

Va roligt att höra hur ni har det!=)

Hälsa Karin och Elin. Kramar!

2009-05-17 @ 18:37:40
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Postat av: Moster

Hej, roligt att du håller oss informerad Sara.

Bra att vägbeskrivningen funkade, har skickat iväg en till ikväll från Tampa till Cape Corel.

Kör lugnt, men vinn.....väntar på bilbilden med spänning.

Hälsa Yngve o Maria från oss alla här.

2009-05-17 @ 21:07:41
Postat av: Lena Norberg

Jag fick hjärtat i halsgropen när jag läste att Elin hade fel biljett!! Men det ornade sig, puh!

Jätteroligt att du håller oss uppdaterade Sara. Hlsa till Yngve och Maria och naturligtvis också till Elin o mamma. Jag läste nyss 28 inlägg som svar till hennes artikel. Moster Lena

2009-05-17 @ 21:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0