Flygande jävla hundar!!

Ni som var med kvällen på Rotsidan när fladdermössen behagade dyka upp kommer således säkert ihåg vilken frekvens dom har på min hjärtinfarkts-skala. Det är inget djur jag brytt mej om så mycket egentligen, säkert eftersom jag sett typ en i hela mitt liv. Men dra mej baklänges vilka äckliga djur! När jag cyklar hem nu på kvällarna måste jag cykla genom en mörk tunnel, kan säga att jag är igenom den på 0,1 sekunder bara för att tanken slår mej precis varje gång att det kan finnas fladdermöss i den.
Som ni flesta vet så har ju jag en liten resa inbokad här framöver. I den trippen ingår Australien i 1,5 månad. Det har kommit till min kännedom att det i detta land finns fladdermöss. Inte fladdermöss som finns på Rotsidan som är ca 10 cm, nej nej. Stora jävla as som inte heter "bat" utan "fox", på svenska "flygande hundar". Dom finns tydligen överallt, till och med inne i städerna. Den senaste veckan har ungefär 4 timmar av min vakna tid gått till att oroa mej över dessa varelser. Kan ni tänka er mej gå på stan en kväll i Sydney och en flygande hund landar på ryggen och trasslar in sej i håret. Då dör jag, hoppas det blir i slutet av resan iaf.






Kommentarer
Postat av: moster

ja, jag vet dom är skitäckliga. Undvik ljusa kläder på kvällarna så klara du dig bättre från att bli konfronterad av dessa bestar...

Här på Gotland har jag sett världens största padda, trodde jag skull svimma av skräck, men den kröp in under gräset. Sen när vi skulle gå tillbaka till bilen såg jag en orm som svalt ett bakben på en anna mindre groda. Gud så jäkla äckligt, Anders stannade och fotade hela dramat, slutade med att grodan hoppade iväg och ormen fick ge sig. Det såg inte jag, då var jag långt därifrån kan jag säga....

2010-08-22 @ 22:18:20
Postat av: mamma Karin

jag var i Brisbane och Sydney i drygt två veckor, samma årstid som du ska vara där och jag så då ingen fladdermus av någon sort, trots att vi var ute ibland på kvällarna. Jag tror inte att dom attackerar - säger som elsa, ha mörka kläder på dig. dessutom är det ju ljust i städerna på kvällarna. Sclappna aaav!

2010-08-23 @ 09:02:01
URL: http://karinpastan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0