Biljäveln från helvetet!

Vilken morgon jag hade idag mitt kära herrskap! Började med att jag försov mig 20 minuter, men ingen fara på taket. Jag skulle hinna ändå. 07.30 stegade jag ut till bilen. Startade den, skrapade rutorna i vanlig ordning när det är -12 ute. Körde iväg och kände att det var jävligt halt ute, svårt att styra liksom.
Tänkte inte mer på det tills Fååården började sega och bli trög på gasen liksom. Sänkte stereon som var på högt och insåg det oundvikliga. Stannade, klev ur och jodå, punktering ville han bjuda på en sådan måndagmorgon. Måndagmorgon efter en helg med flytt som inneburit både tunga kartonger och smältning av snö. 

Hade stannat vid en Saab-verkstad och klev in där och frågade om dom kunde ge mej ett handtag. Självklart inte. Spolingen i kassan tipsade mej dock om att Bildemo låg bara 500 meter därifrån, han rekommenderade mej att inte köra dit. Var bara att börja stega.
Där kunde dom gärna hjälpa mej, problemet var ju bara att bilen stog 500 meter norrut. Kände mig lite stressad eftersom jag nu var ca 30 minuter sen till jobbet. Beslutade mig för att skita i allt, lämna biljäveln och ta bussen till jobbet. När jag satt på bussen ringde min kära arbetskamrat Sergej, han hade jobbat natt och var påväg hem. Hade hört om mitt elände och erbjöd sej att hjälpa mej!! Vilken underbar männsika! Lätt som en plätt bytte han till reservdäcket som var en sommardäck med lite luft i. Körde till statiol och pumpade det, och vipps så var jag på jobbet.

Beklagade mej för Evin, som jag jobbade med idag, att jag var tvungen att fixa ett nytt däck. Hon ringde till sin pappa som har nån slags bilfirma här i Uppsala och vipps så har han fixat nya däck till mej! Tror ni att jag har världens bästa jobbarkompisat!? Det är så fantastiskt, jag kan nästan tro att jag befinner mej i "norrland" när folk är såhär genomsnälla ;) Tusen tack för dessa människor!

Håll bara tummarna på att däcket håller en dag till!

Bilder på nya lägenheten:



Ser ni handduken på elementet? Det är Wallinskan som har berättat att om man dränker en handduk i sköljmedel och hänger den på elementet så luktar det mumma på hela stället! Smart va?






 Tackar hyresvärden för den långa nätverkskabeln, så jag kan ligga i sängen och surfa : )





Nu väntar vi bara på att Linka flyttar in den 15:e. Sen blir det målning och pyssling. Välkomna!

 

Kommentarer
Postat av: Mor

Sååå fint! Du har fått i ordning ser jag. Skönt. Nu kan du börja trivas. Kramar från en mor med träningsvärk i benen.

2010-01-04 @ 22:00:26
Postat av: Wallin

Super dunder fint engström! Jag längtar tills jag får komma å hälsa på.. You go girl! Love

2010-01-04 @ 22:22:50
Postat av: Annica

Jättefint Sara, vi ska nog snart komma ner och våldgästa :) Om inte annat om 40 dagar :).

Behöver du verkligen måla om? Tänkte att färgen på sovrums väggarna skulle påminna dig om flickrummet du hade på "Berget" ;) haha...



Kramen

2010-01-04 @ 22:42:01
Postat av: Emil

Kanonfint syster, glöm inte att köra försiktigt nu när du har sommarsula på, se'n kan jag tipsa om något som heter trådlöst nätverk, vi skall återkomma till detta..



2010-01-04 @ 22:46:04
Postat av: Anonym

2010-01-04 @ 23:00:28
Postat av: Moster

Tack för bilder, ser jättfiiiit ut. Kul att Linka flyttar in, vilken härlig tid ni har framför er nu.

2010-01-04 @ 23:02:21
Postat av: mor

Annika: Exakt vad jag sa!

Elsa: Hur mycket har du druckit på Dahlboms egentligen? vad är "jättfiiiit" för ord?

2010-01-04 @ 23:31:44
Postat av: Elsa

Hippas på de du....

2010-01-05 @ 16:24:48
Postat av: KL

gud så fint.!!.

2010-01-13 @ 15:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0