Osmart är jag...

Idag har jag varit och hälsat på mitt gudbarn Nathalie som fyller ett helt år imorrn! Hälsade även på hennes mamma Angelica. Vi gjorde inte många knop idag. Tog en promenad, drack en stor mängd kaffe, laga mat, käka och pratade sjukt mycket strunt. En perfekt dag med andra ord! Jag drog även en ganska pinsam kommentar som jag egentligen inte borde bjuda på här, men det var så fruktansvärt korkat så jag kan inte låta bli. Situationen var sådan att vi satt och tittade på serien Sjukhuset och det var en tjej som födde barn. Vi började prata om när Nattis föddes och förlossningen. Angelica berättade att hon hade bajsat i fostervattnet så dom fick sätta på en slags elektrod på hennes huvud när hon fortfarande var inne i magen. Angelica berättade väldigt pedagogiskt att det var som en liten liten tunn tråd med en krok på längst ut som dom satte in i huvudet på bebisen. Jag funderade ett tag sedan utspelade sig denna konversation:
Jag: Dom är bra duktiga barmorskor alltså. Som kan pricka så bra menar jag.
Angeclia: Vadårå?
Jag: Men att dom inte sätter fast kroken i själva hjärnan liksom.
Angelica: Men du. Det sitter ju ett skallben runt hjärnan.
Jag: Just det, det tänkte jag inte på.

Inte många poäng till mig där. Men kul var det. Nu blir det yoga på wii-fit och sen sängen.   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Sara, skulle väl inte direkt säga att du är osmart, men kanske bara har lite otur då du tänker ;)

PoK

2009-04-07 @ 10:34:20
Postat av: Anders W

Får vi påminna fröken om incidenten med strykjärnet?

2009-04-07 @ 23:14:43
URL: http://andwik.blogspot.com
Postat av: linn

hahaha Du är bra fin du vännen! <3

2009-04-08 @ 15:47:19
Postat av: Sara

Jodå. Den brännskadan hade jag nästan glömt. Bara ett litet ärr på benet som får mig att minnas ibland. Undra vad jag tänkte med då?

2009-04-09 @ 13:26:09
URL: http://saraeng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0