Året var 2010

Känns inte så upphetsande att fortsätta blogga nu när mitt liv kommer bestå av jobb, fattigdom och elände ;)
MEN, tänk vilket år jag har haft!! 2010 var verkligen BÄSTA året i mitt liv so far!!
Så mycket har hänt, jag har träffat så många fina människor och resan mina vänner, resan är det absolut roligaste, galnaste och häftigaste jag har gjort!!
TACK till alla underbara människor som gjort allt detta möjligt!
Här kommer någon slags årskrönika:

Januari

Jag flyttade till Klarbärs, två veckor senare kom Linka, Gugge och Elvis och slog sej till ro. Januari... Tror inte vi gjorde annat än att jobbade och festade, O´Connors såklart!! Hade så jäkla kul och det var och är fortfarande fantastiskt att få bo med en sån fin människa som Linn :)

Bella my love blev stammis på Klarbärs och vi hade the time of our life!

Februari

Dominiskanska blev inställt, men inte hängde jag läpp för det! Tog flyget till Ume och träffade mina pullor KL och Linn. Hade en sjukt rolig helg med utgång i dagarna två och ett fyllekäk på Max som gick till historien!!
Tog bussen hem till Sollefteå och hängde i Forsse i två veckor. Mysigt!

Bror Johan fyllde 30 och vi åkte till Stockholm och käkade lyx på Gondolen. Jag drog med han på en mindre lyckad krogrunda i sann stekarkultur, men kul hade vi!!

Jag blev ägare till dessan skönheter!!

Mars

Kusin Lina kom och hälsade på, vi gjorde nyttiga smoothies, mindre nyttig mat och skrek sönder halsen till Glees version av "don't stop believing". Good times!

Trion chillade statigt och hade gaaaalna utekvällar! What happens i Uppsala... Skulle man kunna säga.

Jag och Lindkvist åkte till nya kärleken i Järsvö, lyckades få ett- kanske två kort på Andreas när han inte blundade. Årets bild blev även gjord under denna kväll, men jag har blivit hotad till döden om den skulle bli publicerad ;)

Jag tackar Lindkvist, Hedström, Forskarn, Huliganen, Indianen och Krekarn för en oförglömlig bandyfinal!!

April

VEMDALEN!! Vemdalen, Vemdalen... Finner inga ord. Vilken jävla resa!! Hade så kul att jag inte hann sova på två dygn!! Solade i backen på dagarna med några kalla, varm oboy med Mintu. Jag och Wallin hade en trevlig mellanfest med ett gäng från Delsbo, en mycket rolig taxiresa påväg hem. Jag och Lovan såg soluppgången på en balkong och kom hem lagom till frukost dagen efter. Jag tappade en stav och ingen bröt benet!

Jag fyllde år och firade genom att äta pyttipanna och jobba. Fick tårta hemma av Linka och sen en när jag kom till jobbet :)

Mamma, Emil och Ingalill kom hit och åt påsklunch innan dom åkte till Florida i två veckor, som blev tre på grund av askmoln.. Tråkigt för dom liksom.

Vi drog på en stillsam endags-kryssning...

Mitt älskade gudbarn Nathalie fyllde 2 år!! Bröllopsplanerna drog även igång på allvar.

Firade Kvalborg hos Evelina och John på landet. Grillade, spelade gura och sjöng. Perfekt uppvärming inför Valborg!

Billy och karln hans var i Sweden på sista april. Traditionellt valborgsfirande, drag i parken sen utgång. Mycket lyckat!

Ungefär här börajde jag umgås intensivt med denna underbart vackra människa som senare övertalade mej att säga upp mej, sälja bilen och hänga med på en resa jorden runt. Du är guld värd Emily Headstrong!!
Maj

Vi hade möhippa för Anki, förnedrande för henne, skitkul för oss ;)

Vi gjorde festprogrammen till bröllopet hemma hos Patriks mor och far, tog ca 17 timmar. Men vi hade världens bästa Babba som trubadur, mycket mycket trevligt!!

Mamma kom och hälsade på. Det var städdag på gården så vi åkte till Skokloster och kollade runt. Fick en guidad tur runt i kyrkan av nån som jobbade där. Väldigt vacker kyrka!!

Dagen innan Dagen D, dukning och dekorering. På kvällen lugnade vi nerverna med ett glas vin, hjälpte inte speciellt mycket. Patrik hjälpte även Anki att byta pärla i näspiercingen ;) mohaha.

Förberedelse...

Jag och Angelicas syrra Veronica var brudtärnor :)

Brudgummen och hans bestman

Världens sötaste brudnäbb

Världens snyggaste brud!

Vilken dag, vilket bröllop! Shit vad nervös jag var nu när jag tänker efter! Det var verkligen en av dom största dagarna i mitt liv också, vilken ära att få vara brudtärna! Och vi hade såååå kul under planeringen, bröllopsdagen, festen och nu i efterhand! Tack Patrik och Angelica för att ni finns och tar hand om mej på alla sätt och vis!

Vi åkte till Barca och hade en vecka med kanonväder, sangria, tapas och härliga människor!! Billy drog med oss på en härlig skiva, marlboroufest där ALLT var gratis!! We like! Det var även här jag berättade för en snubbe att "money is not a problem"... Stämmer, eller hur var det nu??

Sex and the City-premiären. Middag på Texas Long Horn, Louboutins på!!

Juni

ACDC var gryyymt!! You shook me all night long skulle man kunna säga.

The Baseballs var nästa grej, väldigt bra drag. En härlig utomhuskonsert på Katalin med Linka, Rosa och Emelie.

Spenderade en helg i Gimo med mina sötisar! Bjöds på hemmafiskade kräftor och massa mys!!

Grillen började användas flitigt och förfesterna på balkongen var ett faktum

Emelie fyllde år och detta firades med en överraskningspicknick

Min älskade sambo fyllde år. Hela familjen minus Fred (som var i Tyskland) åkte till Elvisboden såklart! Senare grillade vi på balkongen. Jag, Linka och Andreas drog till Flurran. Lyckad utekväll.

Så kom midsommar. Jag och Linn plockade sju sorters blommor på morgonen. Vi käkade sillfrukost och var på firande i Gamla Uppsala. Jag jobbade natt, jag och Emelie lagade gourmet-middag på jobbet. Det var den dagen vi lyckades med bragden att göra egen hollandaisesås!!

Juli

Jag, Bella och Emelie drog på en mycket lyckad spontan till Gävle!

Johan blev något grundlurad och fick en födelsedagsfest!

En utgång i Öregrund hann vi med

Vi var kaninvakt när familjen Lindkvist var på semester. Mycket jobbigt...

Semester, åkte hem till Solle. Jag och Linn spenderade en weekend i hennes stuga och drog upp gammelgäddan, efter lite kämpande.

En av mååånga flottfärder!!

En till...

Några dagar på Rotsidan med den obligatoriska räkfrossan i Norrfällsviken

Laxfestivalen, förfest på mammas balkong.

Augusti

Mamma hade tagit på sej att laga personalmaten på Urkult. Jag, mamma, Elsa, Elin och Lena slet rätt så hårt den veckan. Men vi hade riktigt roligt också! Här äts det kräftor och dricks vin i lusthuset, allsång har vi också. Såklart!

Jag åkte till Järsvö sista dagarna på semestern. Stötte på Lillbabs!

Kräftskiva med familjen Larsson. En härlig sommarkväll med mycket skratt och sång :)

Avskedsfesterna hägrade och mina babes kom och hälsade på!! Hade en helg i Uppsala med sjukt mycket sushi, fest och skratt.
Frågan löd: Ska jag ha knut ikväll?

September

Jobbet var här och firade att jag skulle dra!

Dagen innan resan. Jag, mamma, Linka, Andreas, Isabel och Rickard spelade bowling och käkade fin och god middag.

Resten vet ni väll?? www.narjagvarpabali.blogg.se ifall ni skulle ha missat något.

Pics från resan

Sen då... Tre månader gick ju som en vecka och plötsligt var det 21 december och vårat flyg gick från Heathrow!!
Kom hem helskinnade och det var jul

December

Julafton var den bästa på länge! Var så skönt att vara hemma med nära och kära! I år firade vi hos bror Emil, mitt barndomshem där julen enligt tradition ska firas :)

Juldagen hade vi middag hos mamma i stan. Brudarna kom över senare på förfest. Karin fållade kjolen med eltejp, vi drack vin, Daniel halkade in på ett bananskal, mamma filmade misären och allt var som vanligt!!

I mellandagarna kom Emelie till Solle. Nyår spenderades i Umeå med Jonas och Johan som vi träffade på Bali. Pulka, bastu, nyårfest med riktigt god middag styrd av Strand, raketer, skumpa, Dirty Dancing-lyft (nästan), dansband och bugg var ju kanske det perfekta avslutet på ett perfekt år!!

Nu har jag fan bloggat för ett år framåt, inget tjat om det dröjer länge till nästa inlägg nu!!