Mitt i pepparkakshusbakandet

Passar på att uppdaterar nu när pepparkakshuset ligger på kylning för att till slut bli redo för glasyr. Är alltså hemma hos mamma i Forsse nu. Åkte med bror och pappa (som för övrigt lyckades laga bilen på ett kick till en nätt summa av 80 kr i material) imorse klockan nio. Var nervös att Silla skulle förpesta resan med tanke på att hon hade kräkts sex gånger det senaste dygnet. Vette fan vad det är för fel på henne. Men hon höll sig, jamade lite olyckligt och jag släppte ut henne. Sprang direkt fram till pappa och la sig och sov i hans knä. Sen låg hon där till Sundsvall. Kom hem kvaret i tre. Hade klipptid hos Annica klockan tre. Så det blev lite stressigt, men coollugn som jag är var jag bara fem minuter för sen. Slingade håret, fick smaka cheesecake och klippte lugg. Gick på systemet åt mamma och Annica och jag kan lova att hela Sollefteå var ute på stan samtidigt. Var kö in till enda parkeringshuset i stan. Och det är inte ofta det händer kan jag säga. Stor händelse. Fick leta upp en annan parkering. Köpte tre dunkar vin och två flaskor glögg. Inget till mig själv. Men jag får nog smaka av mamma om jag har riktigt tur. har redan fått ta del av nått ekologiskt survin. 

Kusinerna Madde och Anton är på besök. Vi har ätit tacos och nu är det dags för dekorering av pepparkakshuset. Var Glad.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0