Rocky Road

Nu är jag precis hemkommen från en natts jobb. Sov bra på jobbet inatt, så jag är hyffsat utvilad. Igår var det fullt upp. Hann förstås inte med något av det jag planerat att göra (Jag gör det imorrn, (alltså idag)). åkte till Kista gallerian och kollade in den. Petter klippte sig och köpte en tröja. Jag lyckades med att inte köpa nått. Åt däremot, världsmästarburgare på Steak House. Brutalt stor. Orkade med havla ungefär, men jävlar så gott det va! Hittade ingen julklapp till chefen, däremot fick jag en julklapp av henne när jag kom till jobbet. En påse med lite smått och gott i plus en stoooor korg med julgodis och grejer till oss alla. Mycket gott. Så idag ska jag ner på stan och möta Evelina för att köpa julklapp, sen upp med en blomma till Näsmans. Helt fantastiskt. Sen blir det jobb inatt med, efter det jullov till 29:e.

Gjorde julgodis igår. Rocky road hette dom. Och den roaden var jävligt rocky kan jag säga. Skulle smälta choklad i ett vattenbad, inga problem tänkte jag. Bara det att jag hade för mycket vatten i och ju mer choklad jag la i bunken ju mer höjdes vattennivån. Så det började spruta vatten över hela spisen och varmt var det, både vattnet och ångan som kom upp när jag tog bort bunken. Hällde ut lite vatten och läget var under kontroll. Efter det skulle dumle i. Hade ca 30 st som jag fick ta bort papperet ifrån och det tog tid, det gjorde det. I med dom hur som helst. Sen i med marshmellows, som jag var tvungen att klippa, OBS klippa! i mindre bitar. Vad händer när man klipper i kladdigt godis. Jo, saxen blir trögare och trögare av allt gegg som fastnar på den, till slut krävs Hulken för att bända upp den. Förbrukade två saxar och en kniv på detta moment. Efter det var det jordnötter som skulle i, och det var bara att hälla i dom så det klarade även jag. Tog fram en plåt som det skulle ligga på och tog fram bakplåtspapper. Kartongen var tom. Nån dum jävlen (troligvis jag) hade ställt in en tom kartong bakplåtspapper i skåpet. Rörde under tiden i smeten som blev hårdeare och hårdare allt eftersom. Ropade deaperat på Petter som letade runt en stund och precis när jag var på bristningsgränsen hittade han bullformar. Så istället för att hälla ut den som en kaka så fick jag stå och klutta i lagoma portioner i varje form. Svetten ran när det var över. Inte nog med detta. Vattnet var svinvarmt efter att ha kokat i ca 30 min. Tog det av plattan och råkade spilla tre droppar. Tror ni inte att en av dom kom på min fot, jajamen. Men goda blev dom i alla fall! Nu har jag köpt bakplåtspapper och knäckformar, så idag blir nästa utmaning knäck. Får se hur det går.

Rocky_Road_Bars
Antar att dom skulle se ut såhär. Det gör inte mina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0