En ursäkt till alla berörda...

Vill inleda dagen med att be om ursäkt till min sambo Petter och min gamla klasskompis Micke. De båda har kommenterat ett mycket allvarligt fel jag har gjort i bloggen. Jag har, omedvetet, stavat ford med å istället för o. Det är med stor genans jag erkänner att jag, även fast jag läst journalistik i tre år, inte var medveten om den korrekta stavningen till detta namn. Detta misstag är mitt eget, jag tar ansvar för hela händelsen och hoppas att ni någon dag kommer kunna förlåta mig. Vill även ta tillfället i akt att be om ursäkt till min bror Emil som, om han lässt detta, nog har irriterat sig på detta grova stavfel. Jag är trots allt bara människa.

Alla eventuella stavfel i fortsättningen ber jag om ursäkt för i förhand. Ber även om ursäkt för att jag ibland skriver ord som jag uttalar dem på min dialekt, "sedan" kan lätt bli "sen" och "jag skulle vilja" kan gärna bli "jag vill". Och jag är väl medveten om att imorrn egentligen stavas imorgon. Hoppas ni har överseende med detta.

Då så. Då var det avklarat. Petter har just åkt och jobbat och jag ska ta på mig arbetshandskarna och försöka laga forden. Men det är så mycket annat som lockar. Är sol ute för första gången sen mannaminne. En promenad skulle sitta fint. Kanske hinner det också. 
Mamma ringde igår och sa att hon kan tänka sig att ta flyget ner till Sthlm (en välkänd förkortning till Stockholm) och åka med mig hem i forden på lördag. Min mamma är bäst i hela världshistorien. Hon kan alltså tänka sig att betala flyget ner för att åka hem med mig igen dagen efter. Detta erbjudande kom efter hon läst inlägget om att jag är lite nervös inför bilfärden hem när forden nyss strejkat i två månader. Hursomhelst så har jag och Petter kommit överens om att jag ska åka hem på söndag istället för på lördag. Så mamma, detta är till dig. Om du vill får du gärna komma ner på fredag och vara med oss på lördag, laga lite mat och umgås sen åka hem med mig på söndag istället. Så, nu har jag sparat några kronor på mobilen också.
 
Återkommer med resultatet om lagningen av forden. 

  
Puss och kram mamma

Kommentarer
Postat av: AndersW

Hej! Fick din blogglänk i går kväll från Karin.

Fårrd är ju Ronny å Raggestavning vettja...

Å ska man va petig så är Ford ett egennamn och ska ha STOR bokstav ._)

2008-12-17 @ 15:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0