New years

Ojdå. Vaknade nyss. Nu är jag pigg och utvilad!


Ok. Nyår. Åkte efter dramat med backspegeln och jobbade. Hade trevligt på jobbet med trerätters, avocado, lax och glass. Världsmästargott var det. Åkte sedan vidare till Öregrund där jag tog färjan över til Gräsö. Fick gå tidigare från jobbet så jag han med 22-färjan. Över på säkert land igen åkte jag mot stugan där firandet höll hus. Det var två år sen jag var där så minnet av vägen var inte det bästa. Svängde av den "stora vägen" och åkte ca 4 km tills jag kom till en återvändsgränd. Den vägen var ju onekligen fel. Till historien hör att man inte har någon mottagning där ute, eller Petter har ingen mottagning, så det gick inte att ringa till han. Ringde till själva stugan ca 25 gånger, men dom hörde inte detta pga. sällskapspel och andra ljudliga aktiviteter, så som hockey.

Åkte tillbaka till ruta ett och svängde av vägen en aning längre bort. Åkte och åkte och åkte men kom aldrig fram. Vände, kom tillbaka till korsningen när jag konstaterade att det måste ha varit rätt väg, vände igen och åkte tillbaka samma väg. ca 5 km rakt in i skogen. 22.45 var jag framme. Något irriterad på att ingen hade svarat i telefon, men det gick över fort. Det tog alltså 40 min att köra dit när det egentligen tar 15. Men men, nu hittar jag i alla fall. Fick efterrätt igen när jag kom fram och sedan spelade vi spel och missade tolvslaget. Var mitt uppe i ett parti när någon sa att det var 30 sekunder kvar. Drack lite champagne och rödtjut och spelade spel hela natten, fyra gav jag upp. Vaknade klockan nio.


Så igår var jag ganska sliten och trött. Även fast jag inte drack mycket alls. Men som sagt nu är jag utvilad. Får se vad dagen har att erbjuda.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0