Fest på ön!

Hallå!

Nu är jag hemma efter en natts jobb. Bara två dagar kvar nu till semester! Längtar!

I söndags åkte jag som skrivit ut till Johns ö utanför Gräsö. På lördagen hade det varit 60 pers på ön men på söndag var det mest öregrundsbor som var kvar, så vi räknade det till 25 pers på söndagen. Petter, Krull och Jonas kom och hämtade mej med båten inne vid bryggan och när jag kom var festen redan i full gång. Ungefär en timme efter jag hade anlänt vörjade det spöregna, men det gjorde inte så mycket. Vi satt oss i sjöboden med chips och st tropez, spelade guitarr och sjöng. Mycket mysigt : )

Till middag blev det grillbiffé och sen vidade vi om till badkläder och hoppade i tunnan. Lyssna på detta: Som mest var vi 24 personer i tunnan. Och det var inte Johans-tunna-storlek på den, utan det var en vanlig liten rackare. Vi badade på där i ett par timmar och sen när jag började ana att det var mer öl i vattnet än vatten så gick jag upp. 

Igår åkte vi ut med båten och tog up nät som nån hade lagt i på lördagen. Snacka om att vi fick fisk! 5 äckel-Braxar som jag knappt vågade titta på och 4 abborrar. Fast vi slängde tillbaka alla utom en, som redan var död. 

Nu ska jag städa lite här hemma sen ska jag åka tillbaka till Öregrund och träffa Petter & co.

Ha en bra dag!

 
I väntan på att regnet ska försvinna.





Den där ön var vi på


Slitna brudar. Dom här hade festat sen i onsdags. Dom var ganska glada att få åka hem : )




En bit av Gräsö

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

myyyysigt.....

2009-07-14 @ 11:43:16
Postat av: Anders W

Jag diggar bild nummer 2!

2009-07-14 @ 21:35:33
URL: http://andwik.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag med! Den är tagen med min mobil dessutom! Kan du tänka dig om det hade varit en systemkamera!

2009-07-14 @ 22:24:13
Postat av: Annica

ÅÅÅ va mysigt och va fint det verkar vara :)

Nu längtar vi jättemycket efter dig gumman...

Kram

2009-07-15 @ 07:48:36
Postat av: Emil

Har du varit på grillen på stan och ätit??

eftersom du ätit Grillbiffe' ?? ;)

Salt eller kridda?

2009-07-16 @ 22:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0