Djävulen har övergivit honom

Självklart gick bilen igång på första försöker. Självklart. Han pillade på en liten mutter bara och sen hostade den igång utan prut. Djävulen har övergivit honom, som min morfar en gång uttryckte sig. Den var og svag i lyset och fläkten så nu är det förmodligen nått som kallas laddningsrelä som det är fel på. Min helt oumbärliga bror Johan ska komma ner på söndag och laga den och sen får jag skjuts hem på måndag med han. Helt otroligt, vet inte vad jag har gjort för att förtjäna denna familj. Pappa kanske också skulle följa med, om han kunde flytta några möten på måndag. Det ser jag fram emot! Någon dag måste jag försöka byta däck själv på bilen också, den stannade när jag skulle göra det för ca en månad sen och den har stått stilla fram till nu. Det kan bli en intressant upplevelse, hoppas det finns en domkraft i bilen, för nån sån har jag inte. Vågar inte köra ner den på verkstan för att byta, stannar den där är det kört. Då måste jag lämna den där och det är pisamma priser på verkstäder här nere. Dom har en rätt bra timlön om man säger så.

Ikväll har Linka varit här och surrat, slutade med att vi kollade på youtube. Denna gång på Abba, sen på Mamma Mia. Filmen som jag för övrigt haft i ca en vecka men inte lyckats sen än. Nu är det både Titanic och Bodygarn på tvn. Svårt val, ett riktigt ilandsproblem, om det nu stavas så. Imorgon jobbar Petter heldag vilket betyder att han åker fyra på morgonen och kommer hem runt tolv på natten. Och jag jobbar kväll. Ska ta bussen till jobbet. Bilen ska inte få nöjet att stanna på vägen hem som den gjorde i höstas, då jag fick alla parkeringsbötrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0