God Jul i efterskott

God Jul mina kära vänner. Igår var det fullt upp med tomtar, trycka ner så mycket mat som möjligt i halsen och glögg. Hann helt enkelt inte skriva nått. Vi började emed tomtning uppe på Storhälla, ett berg ovanför mammas hus. Jag hämtade tomten, som var Karin Wallin, åkte till Rådom och hämtade tomteoutfitten och sen var det full fart mot Storhälla. Va där uppe ett tag tills tomten tyckte att masken för ansiktet skavde för mycket och jag fick skjutsa hem henne på skotern. Passade även på att tomta för Linn och hennes familj som bor på vägen. Linns mamma var något överlycklig att se en livs levande tomte. Även Linns mormor var imponerad. Efter det styrde jag tillbaka upp på berget och vi drack glögg och grilla korv en bra stund. Åtta starkvinglögg gick åt. Är det julafton så är det.
Sen blev det Kalle och mat. Åt mig fördärvad. Det är en speciell känsla på julafton när det gäller maten. Det är som om man aldrig mer ska få äta så god mat, och folk beteer sig därefter. Jag misslyckades och fick bara i mig två (!?) tallrikar. Mycket besviken på mig själv då det nästan är ett måste att backa både på kallt och varmt! 
Jag och Annica styrde skotern till Wallins, eller Annica styrde och jag satt bak. Efter lite tomtning och julklappsutdelning där så kom tomten hem till oss när vi kom tillbaka. En liten men ack så fin tomte. Julklapparna behöver vi inte prata om. Kom överens med Johan och Emil att vi inte skulle ge julklappar till varann. Det kan dom glömma nästa år. I år blir det julklappar till alla, höger och vänster. Anledningen är att min julklappshög bestod av fem julklappar. FEM! Varav ett var en yogaspikmatta. Det är tråkigt att bli vuxen. Men nu kan det i alla fall inte bli sämre. Så det är ju alltid något positivt.
Anton fick xbox 360 och guitarrhero så det spelade vi till fingrarna blödde igårkväll. 

En mycket trevlig julafton var det i alla fall. Och ikväll blir det en öl på flotten nere vid vattnet om vi har tur. Ingen utgång i år för min del.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0