She almost got me

Knäcken gick bra att göra. Orkade till och med klutta ut den i småformarna. Ställde ut den på altanen så den fick stelna men när jag tog in den blev den mjuk igen. Sådär så att dom klibbar fast i varandra. Men godis är ju alltid godis, det går att trycka ner. Träffade Evelina på stan idag och vi hittade efter mycket letande ett fint halsband till Åsa (chefen). Åsa bor i Sala och fick semester igår och är ledig till 2:a januari, hyffsat avundsjuk. 15 sekunder efter att jag sa hejdå till Evelina och gick mot bussen... Vem möter jag, jo Åsa. Helt otroligt. Hon bor i Sala, åtta mil härifrån. Jag har aldrig sett henne på stan förr, men nu självklart när jag har hennes julklapp i handen är hon inne i Uppsala och går på samma gata som jag exakt samma tid. Till saken hör att jag inte kunde ge den eftersom jag hade ett kort hemma som skulle följa med presenten. Stog där och försökte gömma påsen. "Och du är ute och handlar julklappar".. hehe, mja mjo ja det stämmer. Jag är ju inte bra på att ljuga alltså. Men hon köpte min bluff, tror jag. 

Evelina pluggar till läkare och hade ett muntligt prov idag. Är alltid lika kul när hon berättar: Vi hade en tv kopplad till ett microskåp och vi skulle säga vad det var som låg i microskåpet. Jag fick en bit av tjocktarmen. En annan tjej fick levern (nån liten cell i levern som hon skulle identifiera tydligen). 
Tänk att dom bara kan slänga upp en tjocktarm hur som helst. Mycket märkligt. Hon har även berättat att dom har fått tittat på en bit av en pung! En pung! En fin tunn liten skiva. Jadu. Teknikens under.    

Imorgon kommer Linka på frukost hemma hos oss, jag ska få min julklapp :) Sen ska jag och Petter åka till Gävle och hälsa på Johan, Anna och bebisWincent.

Nej nu ska jag gå och lägga mig, är på jobbet för övrgit. Ett parti Steig Larsson blandat med en skiva vänner säsong 7 väntar!

Sleep tight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0