Seg-genen

Är nu hemma efter dagens jobb. Som vanligt har jag sparat allt det jag ska göra till sista sekund. Varför föddes jag med en seg-gen? "Jag gör det imorrn" är ett inte allt för främmande uttryck när det gäller mig. Men hur det än är så brukar det lösa sig ändå. Det här med Forden kan jag då inte skylla på mig själv när det var biltema som inte hade fått in batterierna när jag var där. Nu finns det ni som tänker att jag kunde gjort det tidigare, den hade ju änså stått en månad. Och ja, stämmer. Till mitt försvar säger jag då: Tänk om jag hade gjort det, då hade jag inte åkt buss till jobbet idag, då hade jag inte träffat Angelica, Patrik och Natahlie på stan och jag hade inte fått skjuts hem av Linka från stan ikväll. Tänk vad social jag blir på att inte ha en bil. Och det tjänar både ni och jag på. 

På to do listan imorrn är det inhandling av julklapp till chefen som gäller, självklart har jag tagit på mig det, jag som har så lite att göra menar jag. Ska hinna upp med en blomma till Näsmans på fredag och helst skulle jag vilja åka och hälsa på mitt gudbarn innan jag åker hem. Men, ingen bil inget åk. Plus att jag ska hinna jobba två nätter också. Har man tur kanske man får lön imorrn. Ekonomichefen har gjort ett par missar tidigare så vi har fått lönen försent. Men senaste månaderna har han försökt godgöra det på nått sätt och gett oss lön tidigare istället. Så vem vet, tomten kanske kommer tidigare i år.  

Som det ser ut så kommer jag åka hem på måndag istället för på lördag som jag hade planerat. Blir hela två dagar till utan snö. Men jag har kompenserat mig själv och lyckats byta bort ett pass, så nu börjar jag jobba 29:e istället. Hoppas Petter kan komma upp en sväng i mellandagarna så vi kan ta med Silla hem igen.

Goooood Night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0