Bilbloggen

Nu stundar ledighet i två hela dagar! Sen är det inte långt kvar till långledigt. Eller lång och lång, en vecka i alla fall. Drog till barkaby en sväng idag. Hittade inget jag ville spendera mina sista opengar på. Petter hittade en tröja och några filmer. Höll på att virra bort oss på vägen hem också. Ingen sällsynt händelse när det gäller oss. Förra gången vi skulle dit åkte vi nästan till Enköping innan vi listade ut att vi kört fel. 

Känner i magen att jag kommer söta på mycket problem imorrn. Det är dags att laga bilen. jag ska alltså bära ut batteriet i bilen, ta ut det gamla, sätta i det nya, skruva på dom förbannat tröga polerna och sen se till så att pluspolen INTE nuddar karossen. Då jävlar, då blir det kortslutning och hela batteriet för 800 riksdaler brinner upp. Joho, det har min kära storebror Johan sagt. Och säger han det, då är det så. Förra gången la jag en keps på pluspolen innan jag stängde motorhuven, allt för att inte råka ut för nått elekriskt fiasko. 
Om man har två bilar som nästan fungerar bra, betyder det då att man har en bil? Eller om man har en bil som inte fungerar och en bil som fungerar ibland, blir det då en halv bil? Bara en fundering... Volvon lever sitt egna lilla liv. Den har vi fått puttat igång en gång och startat med kablar en annan. Mina bröder listade ut ganska snabbt att det var startmotorn det var fel på. Försökte imitera ljuden den gav ufrån sig när den inte startade, klick klick klick. Vi behövde en ny helt enkelt. Sagt och gjort. Bror Emil beställde en ny och vi åkte hem för att han skulle byta den. När han öppnade motorhuven konstaterade han att en kabel i motorn, väl synligt låg lös. Han pulade in den och bilen gick som en klocka. Den har dock vägrat starta några gånger efter det men då har jag med mina flinka fingrar satt dit den igen. Nu, senaste gången det hände var det dock så länge sen senast att jag hade glömt vilken kabel det var. Men jag ruckade lite på alla kablar jag kunde hitta och den har gått sen dess. 
Bilar är dyra historier vill jag påstå. Köpte fården för 4000, nu har jag köpt batteri för 800, vinterdäck för 500, och vi ska inte tala om parkeringsbötrarna jag fick när den gick sönder. En kväll i oktober när jag var på väg hem från jobbet började den rackarn hoppa och betee sig. Jag styrde in på rusta parkeringen och ringde Angelica som fick komma och hämta mig. Tre dagar senare skulle vi bogsera hem den och mycket riktigt hade vi fyra (4!!!) parkeringsbötrar á 350 kr. Alltså 1500 kronor till. Man kan ju ställa sig frågan varför man inte få stå på en parkering med cirkus 500 platser mellan 23-06. Det är ju inte trångt där på nätterna precis. Jaja, får se om det behagar att hosta igång imorrn. Håll tummarna! 


Kommentarer
Postat av: Natalie

Hahaha vad du råkar ut för saker hurru. Bilar är skit höll på i 35 minuter för att ta mig IN i bilen ens en gång imorse värdelöst! Nåja..är tillbaka i bloggeriet nu igen... men som du kan läsa är det datorn där hemma som säckat ihop.. men back on track så att säga! ;)

2008-12-15 @ 00:36:51
Postat av: Micke Roos

Ni skulle ha fortsatt åka, tagit en tur in i Enköping. Jävligt fin stad, med oerhört mycket att se ska du veta. En Fontän på torget, och ett gäng rondeller, väl värt ett besök. Speciellt för fontätnens skull. Den skulle nog bli glad. Den är rätt ensam.

2008-12-15 @ 01:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0