Ultimate fighting & brännskador

Ultimate fighting måste vara den sjukaste sporten sedan fäktning. Sömnproblem har jag till på köpet. Inte av ultimate fighting utan av att jag gjort mig beroende av att ha tvn på när jag ska sova. Ingen tv, ingen sömn. Petter däremot kan inte somna med tv. Detta är dock inte längre ett problem när detta blodbad sänds på kvällarna. Det är så förbannat vidrigt att jag måste blunda med ena ögat och blunda halvt med det andra, varpå jag somnar ganska snabbt. Klarrt och bettart. Det går alltså ut på att två männsikor ska slå varandra, helst medvetslös. Stryptag tar dom också på varandra. För några månader sedan såg vi en fight där ena killens skalle typ sprack och det såg ut som han skulle förblöda. Men nejdå, inga problem, fortsätt slå bara. Mycket bra sömnpiller.

Jaha, idag då. Varit på Gränby med Petter, svärmor, Tilde och Engla. Mycket lustigt när Engla ville ha pepparkakshuset när vi skulle fika. Var helt inne på att hon skulle ha det och en cola. Hon ligger nu för övrigt och sover i våran säng, barnvakt serrni. Jag åkte och jobbade och lyckaeds bränna mig hela fyra gånger på ugnen under matlagningen. Och på samma ställe varenda gång. Nu har jag sånna där härliga stickningar i höger pekfinger. Kommer osökt att tänka på när jag gick i åttan på högstadiet och "råkade" bränna låret på ett strykhjärn. Stog och strök helt enkelt, förs till lite. Strök med järnet på låret, inget resultat. Sprayade på lite vatten på byxorna för att det ska ge mer effekt, och det fick jag. Ojojoj, det sved till kan jag säga. Fick spendera natten i badkaret på en stol med iskallt vatten sprutandes. Trevlig upplevelse. Förstår att ni tänker att jag var totalt iqbefriad, men det var jag inte. Jag tänkte inte till helt enkelt. Ville krydda den händelselösa strykningen lite. Jag är därför ganska härdad när det gäller brännskador. Bränna sig på ungnen är a walk in the park. 


Här är stackarn som hade en stråle från huvve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0