Siffror

Idag har jag bara jobbat hela dagen. Inte så ansträngade i och för sig. Har haft en trevlig och lugn : ) Mest fikat.

Är det bara jag som tycker det är ruggigt jobbigt med siffrorna på datan?
När jag ska betala räkningar och skriva i diverse ocr-nummer (som ofta brukar bestå av ca 500 siffror) så uppstår alltid samma problem. Följande: siffrorna på datorn går åt motsatt håll som dom på mobilen. Vilket resulterar i att när man ska skriva en 1:a blir det en 7:a. Hur kan det vara så? Tänkte dom inte på den ena saken när dom uppfann den andra? Vad kom först egentligen? Konstigt...

Nu är det Barcelona match här hemma. Domarn är tydligen kass. Dömde nyss bort ett mål.

God natt...

Kommentarer
Postat av: Anders W

Jag har köpt en scannerpenna

http://www.finereader.pl/obrazki/cpen10.jpg

bara å dra över hur d-a lång OCR-kod som helst så åker den in i datorn.

Cpen 10 är nedlagd men jag köpte min på Tradera.

2009-04-18 @ 22:59:06
URL: http://andwik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0