Att byta icakort eller att icke byta icakort

Kom och tänka på en mycket konstig grej jag sysselsätter mig själv med när jag är och handlar. Det är nämligen så att jag är vuxen. Jag har ett Icakort. Och inte nog med det, jag har ett Icakort som börjar bli väldigt väldigt utslitet. Det senaste halvåret går det inte att dra det i kortläsaren på affären och jag måste lämna det till kassören som får dra det i kassan, eller i värsta fall slå in varenda liten siffra på kortet. Situationen i kassan ser alltid ut som följer: Jag lägger varorna på bandet, hejar automatiskt på kassörksan, går fram till kortläsaren och drar mitt Icakort. En text kommer upp "Oläsligt kort, försök igen", varpå jag drar igen, varpå samma text fortsätter komma upp på den lilla skärmen. Jag fortsätter ända tills texten "Lämna kort till kassör" kommer upp. Då gör jag naturligtvis detta och säger lite försynt "ojdå, det här kortet funkar visst inte" även fast det inte kom som en överaksning för mig precis. Kassören drar mitt kort i kassan och det fungerar, jag drar mitt vanliga betalkort och proceduren är över. Ikväll på vägen hem på affären slog en tanke mig. Varför i hela helvete står jag och drar kortet fram och tillbaka när jag ändå vet att det inte kommer fungera? Det är ungefär som när en lampa går sönder och man trycker på knappen ett par gånger för att verkligen försäkra sig om att man måste byta. Sen kom en till tanke. Undra hur mycket tid jag sammanlagt har slösat på att dra kortet i onödan 4-5 gånger per handlingstillfälle det senaste halvåret? Sen kom en tredje och kanske den bästa tanken. Jag borde nog beställa ett nytt. Men hur lätt är det att komma ihåg, enda gången jag tänker på det är ju just när jag handlar (och nu när jag skriver detta då). När jag kommer hem är problemet som bortblåst.

Nästa gång ska jag lämna fram det direkt serru, utan prut.

Dagen har bestått av jobb i 14,5 timmar, så det finns inget intressantare att berätta om än icakort idag.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: natalie

HAha sara jag älskar dina inlägg det är som en överaskning varje gång... är det inte bilhelvete så är det korthelvete... haha well miss you! pyss

2009-02-09 @ 22:43:29
Postat av: Lina

Själv har mitt ICA-kort gått sönder så jag kan inte ens dra det. Har haft det så i några månader dessutom. Tell me när du kirrat ett nytt kort så jag vet hur man gört =)

2009-02-09 @ 23:06:04
Postat av: Lina

Själv har mitt ICA-kort gått sönder så jag kan inte ens dra det. Har haft det så i några månader dessutom. Tell me när du kirrat ett nytt kort så jag vet hur man gört =)

2009-02-09 @ 23:11:33
Postat av: Mamma

Tänk, jag känner igen det där...

2009-02-10 @ 09:45:34
Postat av: Svärmor/Lotta

Kolla på din sida på ICA, kanske kan du beställa nytt kort där eller åtminstone skriva ut en blankett för det....lycka till...vi ses på lördag........kramar

2009-02-10 @ 17:51:41
Postat av: Anders W

Mitt ICA-kort är ituklippt! Jag blev så in i h-e f-b på hela företelsen. Så här var det: Vi stannar till vid ICA på väg hem från jobbet, min polare ska handla men inte jag, sitter kvar i bilen och glor på en affisch med extrapriser. Ser att det är gopris på "Sweet Chilisås", kanon att bli påmind. Går in och gör mitt köp. Kollar på kvittot för att verifiera mitt kap. Inte f-n har jag fått nån rabatt, frågar i kassan, har lyckats få till två fel:

- Inte handlat nog mycket förra månaden för att vara rabattberättigad

- Dessutom tagit fel j-la sås, trodde ju att det var ICAs egna som var på extrapris.

Jag klippte kortet! Kan inte känna att det är värt 25 eller 50 spänn nån gång ibland. Som dessutom kommer som en fånig kupong som jag måste hålla rätt på och komma ihåg att lösa in.

ICA: sätt in summan på kontot!

Har dock inte sagt upp medlemskapet än, har inte idats ta reda på hur man gör...

2009-02-10 @ 21:22:38
URL: http://andwik.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0