Hallelujah!

Min bror har börjat blogga! Detta kan bli helt fantastiskt! Nu kan jag se om han förvaltar mitt (ok mammas) hus med den vörda det förtjänar. Skämt åsido. Tycker fortfarande att det är en aning jobbigt. Men alla andra säger att det blir bra i mammas lght i stan, så då får jag väll tro på det då, även fast det känns som om jag förlorar mitt hem och alla har en anknytning dit utom jag (mina två bröder med varsitt hus på tomten). Nej, nu är det nog. Detta ska inte handla om mitt ältande utan om min brors blogg. www.enka.blogg.se. Läs den, mycket läsvärd. Kan lova er att ni kommer få många skratt om ni följer den. Såg ni föresten, nu har jag lärt mig att länka.

Som jag skrev tidigare idag så skulle jag ner på stan och köpa skivor. Tog bussen en timme tidigare. Gick i sakta mak på stan tills jag märkte att det var ovanligt lite folk. Såg anledningen när jag tittade upp på skyltfönstren. Röd dagjävel! Ingenting hade ju öppet. Var bara att ta första bästa buss till jobbet och komma en halvtimme tidigt. Löste det med att Anders på jobbet fixar skivor istället. Annars hände det inte mycket. Panerade torsk på jobbet för första gången i mitt liv. Förutom att vi inte hade ägg och att varje finger på högerhanden fick som ett litet berg av panering gick det mycket bra. Otroligt gott blev det! Nu ikväll har vi tittat på fotboll (läs: Petter har tittat på fotboll, jag har legat bredvid och ätit choklad och pillat naveln). Imorrn börjar jag jobba klockan 10. Perfekt tid, inte för tidigt, inte för sent. 

God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0