Trasig backspegel. Ja, det stämmer.

Gott Nytt År kära vänner!

Hann inte skriva något igår, jobbade kväll. Började dagen med att åka på Gränby och kolla in rean. Den var sämst! Totalt utplockat i alla butiker, tre trosor hittade jag. Vilket fynd. köpte blommor, åkte ner på stan till Yngve och Brita med blommor. Dom blev mycket glada över min närvaro och bjöd på lunch. Hade parkerat i ett parkeringshus en bit bort och lagt i pengar till 14, eftersom jag började jobba 14.30. Hur som haver så blev det lunch och fika som sagt och 14.20 gick jag därifrån. Något stressad över en eventuell parkeringsböter och tio minuter kvar till mitt pass skulle börja småsprang jag bort till parkeringshuset. Döm om min förvåning när jag inte hade fått parkeringsböter! Med tanke på att jag har gett parkeringsböter ett ansikte. Glad men fortfarande stressad satt jag mig i bilen och backade ut. Till saken hör att på min vänstra sida hade jag en stolpe som jag i all hast glömde bort. Small till som fan och backspegeln gick i bitar. Eller bitar och bitar. Skärmen på baksidan flög av, själva hållaren spräcktes och glaset hängde ut i några tarvliga kablar. Jag hade alltså backat in i stolpen med backspegeln före så att säga. Två killar som stog och väntade på att jag skulle backa ut så dom kom in i sin bil knackade på bagageluckan och frågade hur det gick. Det gjorde inte saken bättre. Så nu är volvon utan vänster backspegel. Tackar tackar.

Mitt självförtroende i bilkörning fick sig en ordentlig törn. Så idag när jag skulle parkera svärmors bil i den minimala carporten (ca 20 cm till godo på varje sida) fick Petter helt enkelt göra det istället. Jag klarade inte pressen. Kommer ta lång tid innan jag tar mod till mig och åker in i ett parkeringshus igen. Men men, rädslor är till för att övervinnas.

Är på jobbet nu och ska sova, lite sliten efter gårdagens firade. Vilket jag berättar mer om imorgonbitti när jag kommer hem från jobbet. Sömnen kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0