Min helg

Okej, här kommer allt vettigt att veta från helgen som förflutit.

Torsdag: Började dagen med att åka hela 50 mil i bil. Resan gick bra, tröck godis och lekte lekar i bilen. När vi kom fram fick vi våra rum och gick upp till Wärdshuset och åt middag. Lasagne fick vi, supergott!  Drack lite öl och vin och spelade spel som jag vann förstås! Priset var en valfri drink i baren. Tackar tackar.

Fredag: Brjade dagen med frukostbuffé och efter det hade vi lite övningar i personlig utveckling. Väldigt intressanta saker som handlade om personliga mål och kommunikation. Var intressant att se vad lite man kan göra för att förändra sin vardag och nå sina personliga mål. Meningen var att vi skulle jobba vidare i några timmar till efter lunch, men dom tyckte vi var så duktiga så jobbet bjöd oss på en skotertur på eftermiddagen istället. Det var riktigt kul! Jag körde en av skotrarna med våran personalchef Robin på sitsen bakom. Lyckades välta en gång, men det gick sakta så vi hann hoppa av. Gasade som attan för att komma upp för en backe som jag hade kört fast i tre gånger tidigare. Tanke var att jag skulle gasa som fan för att komma up, men det lutade lite för mycket så vi välte. Men till slut kom vi upp iaf. Helskinnade och gladda. På kvällen fick vi baka våra egna pizzor och sen spelade vi spel som mitt lag vann, of course.

Lördag: På lördag var det augstart e vear. Några åkte till backe och åkte slalom medan några av oss åkte in till byn och "shoppade". Jag köpte ett par täckbyxor och sen fikade vi på ett mysigt ställe. Köpte även blommor och en filt och blommor till dem som ägde vandrarhemmet för att dom var så otroligt trevliga och hjälpe oss med allt möjligt! Snacka om service! Alla som planerar att åka till Funäsdalen måste bo på Grönländaren! Ortlig service och dödligt bra mat! På kvällen blev det trerätters och vin, shots och drinkar. Vi åkte in till en krog vid elvabläcket. På vägen drog Anders i sig en kvarting renat själv och detta resulterade i en kalasfylla. Vi dansade och drack drickar och alla andra åkte hem utom jag, Åsa och Anders. Vi hade en mycket trevlig kväll jag och Åsa. Anders gick mest runt för sig själv och mös och försökte dansa med sig själv på dansgolvet. Hur som haver så lyckades han bli utslägd fyra gånger från stället och när jag och Åsa hittade han på en stol halv medvetslös insåg vi att det nog var dags att åka hem. Jag och Åsa bar Anders, som för övrigt består av 110 kg och är rugbyspelare, på varsin axel. Självklart var det blixthalt utanför och jag ramlade och fick Anders över mig. Resultatet är en stor svulnad på låret. En lårkaka som heter duga. Men över det hela hade vi en väldigt trevlig kväll och jag ser framemot personalfetsen den 23:e.

Söndag: Ja, gårdagen spenderade vi i en bil. Alla var något sega och inte många ord blev sagda på resan hem. Sov gott inatt efter fyra dagars hålligång med de bästa arbetskamraterna man någonsin kan få!

Idag har jag äntligen träffat min älskade Linka! Som jag har saknat henne. Har inte träffat henne på en halv månad. Var Hallelujah moment när vi sågs! Träffades på stan och åt en sallad på Cupido. Efter det tog vi bussen och hämtade hennes bil och beslutade att hon skulle sova över hos min och Petter. Så nu sitter vi här och har kollat på Lipstick Jungle, dricker vin och äter naturgodis. Riktig vardagslyx. Nu ska jag pimpla vidare!

Puss hej! 

PS. Eftersom ajg har drulat bort min kamera har jag inga bilder från heögen. Så det kommer när någon har mejlat över dom!


Kommentarer
Postat av: Kusin Erik

Ajja bajja. Inte får väl Sara-Bella köra skoter?;)

2009-01-12 @ 22:34:53
Postat av: Moi

Jodå. Det får jag serru... Bara man har en ledare med sig så får man köra med b-körkort.

2009-01-12 @ 22:48:24
URL: http://saraeng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0