Katten... igen

Ska jobba idag igen. Kväll. Fast idag ska jag åka buss. Petter jobbar så min tid med volvon är över. Nu får jag åka 1½ timme innan jag börjar jobba istället för 15 min. Måste byta buss på stan. Men idag måste jag ändå ner dit och köpa lite skivor som jag ska bränna över musik på till resan.

Imorse vaknade jag av att det låg ett blött snöre i sängen. Silla hade bitit av ett snöre på en tröja och sen måste hon ha svalt det halvvägs och sen spytt upp det eller nått. Fast det var ingen spya i sängen utan bara snöret. Har gått på upptäcktsfärd och undersökt alla mina svarta tröjor med snöre och konstaterat att det måste ha varit från Petters tröja. Igår höll hon på att välta dvdn också när vi låg och tittade på tv, men jag räddade den i sista sekunden. När jag ändå pratar om henne kan jag berätta hur otroligt irriterande hon kan vara ibland på nätterna. Hon älskar att ligga och sova i min garderob. Men på nätterna är den vanligtvis stängd. Så vad gör hon. Jo, kraffsar på dörren med sina sylvassa klor så det gnisslar lite skönt i öronen. Sen står hon så tills nån kommer och öppnar. I förrgår gick jag upp runt tretiden och öppnade den men vad tror ni händer. Då dög inte min garderob längre utan då skulle hon in i Petters istället. Petter är övertygad att "hon gör det bara för att jävlas". Men jag är inte säker på att en katt har sån förmåga, men man börjar ju undra.

Nu ska jag ta bussen ner på stan.

ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0