Natten...

En konstig sak hände imorse. När Petter är hemma brukar jag vanligtvis somna med tvn på och han grukar stänga av den när han går och lägger sig. Inatt vaknade jag nån gång mitt i själva djupsömnen och märkte att den var på, stängde således av den. Nu kommer det lustiga, döm om min förvåning när jag vaknar klockan sju iorse av att tvn var på igen. Texttvn till och med där det stog att nationaldemokraterna säljer Astrid Lindgrens böcker. Volymen var inte särskilt låg heller kan jag säga. Jag har alltså i sömnen startat tvn,höjt volymen, hittat knappen för texttv och letat upp en sida. Stängde av den och somnade om. Och nu är jag vaken och lite trött. Känns som om man missar en hel natts sömn när sånt händer, likadant om jag somnar i soffan med kläderna på och vaknar mitt i natten eller om jag somnar med taklampan tänd. Då är det fara och färde, vet inte hur jag ska kunna kompensera mig själv nu. Sova mer ska jag inte göra. Nu blir det frukost och sen Gränby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0