Bilder från USA

Okej!

Här kommer en redovisning med bilder

från min, mamma och Elins USA-resa.

Titta och bli avundsjuk!

(Har hänt nått skumt med texten. Orkar

inte göra om det)


Träffade mamma och Elin på arlanda.
 
Humöret var på topp!


Några Gin & Tonic slank ner på planet, åtta
timmar tog det till Chicago. Väntande där i

fyra timmar sedan 2,5 timmar till Orlando.

Lång resa!


Karamelliserade äpplen på flygplatsen i

Chicago.


Första dagen. Cabbade ner och styrde mot
Tampa till Yngve och Maria.


Vi hade i alla fall snyggaste bilen! Men

trångt var det. Mammas väska fick dela

baksätet med mej. Bagaget blev fullt.


Stannade på Publix och köpte mellanmål.

Gotti gotti!


Yngve och Marias hus. Hade sjukt mycket

blommor och växter! Ödlor också, och

ormar. Fast nån sån såg vi inte som tur

var!


Var inne i Tampa och åt glass. Först valde

man en glass och tillbehör som dom sen

bakade in i glassen. Mycket gott!


Höga hus i Tampa.


Mamma och Elin utanför Yngve och Maria,

påväg till Tarpon Springs.


Motorvägen. Mycket bilar och fem olika

filer!


Är det nån som har ett par miljoner över?


Sunset Beach. Vattnet var så varmt att det

inte kändes när man klev i!


Sunset beach.


Elin påväg tillbaka till bilen efter bad och

sol.


En rolig fågel vi såg.


Åt middag på kvällen på Red Lobster. Tog

en doggybag hem.


Ett till kort på Tiger. Kolla in han alltså,

ögonen går i kors! Så söt!


Yngve och Marias trädgård.


Ett släktkort innan vi åkte vidare till Fort

Myers.


Elin köpte en iced coffee, large. Den räckte
hela dagen.



Lite bilder på huset i Cape Coral igen.

Lägger upp så pappa och Emil får se.

Anicca, du kan väll visa Johan ;)


Rutland Court hette gatan.


Poolen och båtplatsen nedanför.


Mera av huset.


Kanalen som går utanför.


Båtplatsen igen.


Poolen.


Den SPÖregnade när vi kom till Fort Myers


Stora vattenpölar!


När det regnade sysselsatte vi oss med

alkohol!


Vi var glada!


Hotellet i Fort Myers. Höll på med låset i

fem minuter varje gång vi skulle ha upp

det!


Hotellet i Fort Myers.


Stranden i Fort Myers, innan det blev bra

väder.


På väg till Sanibel, en ö utanför Ft Myers.

Vädret börjar bli bättre


Hittade en strand i Sanibel vi spenderade

dagen på.


Ingen sand, bara snäckor.

Underbart!


Badade lääänge!


Elin utanför vårat lilla hus i Sanibel.


Här bodde vi i Sanibel, ca 50 meter från

havet.


Min efterrätt. Kan vara den godaste jag

någonsin ätit!


Mammas efterrätt...


...Och Elins


Mamma.

Elin. Efter vi tagit några kort insåg Elin att

hon hade dubbelhaka på alla kort. Här gör

hon "inte hakan".

Coola moln.

Mamma på stranden på kvällen.


Hade picnic på stranden på kvällen.

Myspys!

Härligt!


Mellanmål. Fick en flaska Malibu av Yngve

som hängde med oss hela resan. Här

blandat med annanasjuice. Elin gör inte

hakan igen.


Fräsch sallad!

Vin och Malibu.


Så här lyckliga var vi över att åka cab!


En affär. She sells sea shells hette den.


Jag och mamma har shoppat 11 levisjeans
för 2500 kronor!


Lunch på Starbucks!


Mamma är nöjd.


Den lååånga stranden i Fort Lauderdale


Blåste på rätt bra!


Marguritas och mojito!


Elin, glajerna på.

Dags för middag.


Jag och mamma.

Dom största drinkarna jag någonsin sett!

Marguritas! Jag tog en frozen strawberry,

mmmm!


Risk för brainfreeze!


Tog ett tag arr dricka upp den.

Tog en cyckeltaxi hem :)

Ett flygplan som gjorde reklam för Malibu,

det gillar vi!

Jag och Elin i våra nyinköpta klänningar.

Mamma och Elin på finfin restaurang.

Moi.

Min angusbeef. Stor och god!

Mätta och glada!

Elin på en pub vi gick till sen.

Poolen på hotellet.

Godaste frappen!

Inget fel på den båten!

Ännu ett litet hus.

Den rackarn hade en egen gata.

Kör genom djungeln! Gissa hur rädd jag

var att det skulle ramla ner en spindel eller
nått!

Allt är stort i USA utom brandbilarna!

Var tvungen att ta farväl av våran fina bil!

Sista bilden på Orlando flygplats.


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack, Sara!Det var trevliga bilder.

kram, ma

2009-05-26 @ 22:10:56
Postat av: Moster

Vilka toppenpinglor som ni fångade på bild....fick de följa med hem, eller...?

2009-05-26 @ 23:55:34
Postat av: intehakan

Hej! Vad roligt att se bilder från vår härliga resa. Åh vilken fin bild jag tog på dig med gula earringsen. Helt ootroligt vad jag lyckas göra antihakan på nästan alla bilder - men hellre det (jfr familjebilden med Yngve). Åh vad jag inte skulle säga nej till en nedcabbad tur längs stranden just nu. Haa re!!

2009-05-27 @ 19:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0